misstyndero

lite trötter men det stoppar inte en sattsning

Publicerad 2014-10-07 20:11:06 i Träning, Vardag,

Hej på er 
 
gårdagen innebar jobba 7:30-21:15 sedan iväg på gymmet mata av ett benpass, många skulle nog struntat i det där benpasset men inte jag. Ska inte sticka undan stolen med att jag var ruggit trött, men på något vis är jag alltid sugen ändå på att träna. Tror det är lattare då man vet vad man vill med träningen , än när man bara tränar och inte har nå att fokusera på.  Detta behöver absolut inte vara tävling det kan räcka med att man tränar för att må bra, eller vill bygga muskler. Eller bara ta sig ut och göra något man inte helt är bekväm med.
 
 
 
Nu förtiden vill väldigt många tävla och många tror det bara är att gå upp på scen och allt är en dans på rosor. Jag har vetat sedan jag beslutade mig för att jag ville upp på scen att dett är inget som händer över en natt eller något du baar gör. Detta är som ett arbete det handlar och att utvecklas, pretsera, lära dig känna din kropp resan mot scenen. DU kommer va trött det kommer garanterat ta emot en eller flera ggr och du kommer tvivla på dig själv. När du fuskar med kost träning eller liknande är det bara du själv som är skylldig, du kan inte skylla ifrån dig på coachen elelr någon annan, samma sak gäller den dagen du står på scenen det är de arbetat du lagt ner som kommer visas.
 
Det jag kan rekomendera om du nu funderar på att börja en tävlingssattsning , fråga folk som tävlar har tävlat om hur det verkligen är. Allt ifrån diet klara av jobbet samtidigt , hantera vänner men allt. Så du får den verkliga uppfattningen hur den kan vara en resa mot scnen. När dt vl är dags att leta coach , fråga personer igen om dom kan rekomendera coach osv. Träffa flera om det inte känns bra , jag hade tur efter ett möte med Joseph så kändes det bara rätt. Han förstod mig jag förstod han , så känns de fortfarande . 
Detta är så viktigt då denna person kommer i slutet veta mer om dig än din familj och vänner troligen, jag coh joseph lär fortfarande känna varandra .  Det blir lite speciell relation till sin coach , som vänner med ändå på et helt annat plan. Jag vet om jag känner att jag verkligen behöver prata om något som får mig att tveka eller så kan jag bara ringa han eller skriva till han, men även om jag haft en dipp nyligen så kände jag aldrig att jag var så långt ner att jag behövde ringa liv linan :P
 
JAg vet att Joasph har koll , jag litar helt på han . Även om det är så komemr det hjärnspöken ibland, dom säger jag aldrig komma iform . Att jag aldrig kommer nå dit jag vill att jag kan väll inte se tränad ut ? få magrutor ? Dessa tankar komemr och gå , det viktiga är inte att lyssna på dom... de ksadar dig mer än att du fortsätter kämpa.
 
Så det jag menar kort och gått , ta reda på vad du ger dig in på innan ...så du inte blir besviken. Dett är hårt arbete och ren vilja du behöver för att ta dig dit, kommer det vara värt de ? det tror jag helt och hållet , för mig är denna resa helt fantastisk...jag får veta så mycket om mig själv. Se mig själv föränmdras och utvecklas.
 
Dagar som denna är jag svin trött , men hade jag fått träna överkroppen hade jag varit på gymmet och slitit på i alla fall. Trötthet är det sista som hindrar mig ..illamående en helt annan sak ;) Nu i alla fall blir det dusch och bara må gott resten av kvällen faktiskt , imorgon är det dags att död ben igen och en tripp till sjukgymnasten!
 
/ Lina
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Följ min resa mot Bodyfitness Scenen år 2015 , det kommer bli en jälka resa .Träning, mat , konserter och allt annat som kan snurra i livet .

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela