misstyndero

Veckorna går

Publicerad 2013-10-27 18:11:52 i Träning, Vardag,

Hej på er 
vad ska man säga , allt flyter på men har fått ont i halsen så har vila från träningen men kämpar vidare med kosten :) hittar mycket insperation runt om mig även det tuffa dagarna , en av dom som inspirerar mig mer och mer är min kommande Pt rasmus . Han skrev idag ett bra och ärligt inlägg om hur det är att gå på hård diet och träning , ,många som skriver om kostschema och träning skriver sällan de jobbiga dagarna.
 
De dagar man bara vill lägga av bara bryta ihop bara ge upp , visst jag går inte på något hårt schema nu men jag får fortfarande de dagar då huvudet slår fel. Det är absolut inte meningen att detta ska vara lätt heller , men jag tror det är ytterst få som förstår hur det är. Många säger men det är ju bara att äta rätt....men jag kan lova er detta är inte så bara, du kommer få testa dig själv på många nivåer.
 
Många frågasätter även oss som väljer att gå igenom detta , varför utsätta oss för detta ? ett exempel man kan gemföra det med , har ni aldrig velat laga den perfekta maträtten eller såsen, baka den perfekta kakan?
Detsamma är det med de vi vill genom träning och kost , vi vill sträva efter det perfekta lyftet eller den ultimata kroppen eller bara orka att jobba utan slita ut oss. För vissa är matlagning terapi förvissa är träning det , det som är viktigaste att tänka på är att vi aldrig förösker pracka på någon annan våra synsätt eller levnadsätt.
 
Jag har valt att fokusera på kost och träning väldigt mycket , detta betyder inte att jag tycker illa om dom som inte gör det. JAg älskar att prata om träning och allt som hör till , diskutera det prova och se hur man utvecklas. Men bara för att jag gör det så går jag inte och prackar på andra om det elelr pratar om det med någon som inte alls är intiriserad. 
 
Sedan även om detta är en stor del av min vardag så är detta inte bara jag detta är inte bara mitt liv. Även om jag tränar 4-6 ggr i veckan gör jag så mycket mer , går på bio konserter, umgås med vänner går ut och dansar tar en drink osv. Sedan har jag vissa perioder då jag valjer att skippa alkoholen för att jag verkligen inte känner för att dricka och att jag har minst lika roligt nykter ut som full . Dessutom så mår jag bra dagen efter, alla klarar inte av att gå ut nykter . Det resperkterar jag det är inte lätt, utan man känner sig missplacerad och obekväm från början .
 
Men hur det än är du väljer själv vilket liv du vill leva och att pracka på någon annan det kommer aldrig leda någonstans. Men sedan kan man alltid övergå till att motivera och inspirera andra som är en helt annan sak.
 
SÅ i stället för att tviga alla leva som dig lev så du inspirerar andra och kämpa för dina drömamr alla har inte samma drömmar som dig ! :)
 
Live your life!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Följ min resa mot Bodyfitness Scenen år 2015 , det kommer bli en jälka resa .Träning, mat , konserter och allt annat som kan snurra i livet .

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela