misstyndero

lite tankar

Publicerad 2014-02-28 12:05:03 i Träning, Vardag,

Hej på er , jag har lite tankar jag behöver skriva av mig.
Det där med stress hetts och ideal som sprids , allt vi får från oss själva samt det som påverkar oss runtomkring oss. Jag kan erkänna att när jag flyttade till sthlm vill jag bli "inne" Tjej , gå på alla inne krogar . Jag ville konstant bevisa att jag kunde bättra var bättre än vad jag presterat. Jag är perfektionist då jag jobbar , målar , skapar saker. När jag började träna ville jag bli smal , och stressen infann sig i att jag aldrig kom dit.
Jag har stressat på jobb jag har bort prioriterat mig själv för jobbets skull , jag har överhuvudtaget bort prioriterat mig själv i många år . Efter att ha bott i sthlm i 2 år har jag helt bytt uppfattning , jag valde att sluta med det jag en gång älskade mest ...spa ... För att jobba med spa var jag tvungen att jobba 2 jobb för att få ihop en vettig lön . Jag insåg efter ha varit ute på alla krogar och haft ett stort socialt gäng jag var ute med varje helg att , inget av det fanns kvar när jag längre inte ville vara där. Inget av det fanns då jag behövde ta hand om mig själv, jag har alltid varit en person som sagt ja så fort någon bett om hjälp utan att tänka på hur det påverkar mig. Jag har pysslat om scheman och allt för att vara där för andra, men när jag slutade med spa insåg jag hur långt jag inte hade varit där för mig själv.
 
Som träningen var en start även om jag ville bli smal så att säga , men det var så jag såg att det skulle bli lättare. Men nu när min resa har gått mer än ett år så inser jag ju att hur dum jag verkligen var . Jag började med träningen för att jag skulle få fokusera på mig själv och bara mig , för det var det jag behövde då. Träningen nu är för mig mitt allt , släppa tankar jobb allt annat som händer och bara vara där i nuet. Jag tränar nu för att må bra och bygga muskler , det psykisk jobbiga med att gå upp i vikt sitter väll lite kvar men inte på samma sätt. Jag ser skillnad på min kropp jag rokar saker bättre och ja ler så gott som varje gång jag går från gymmet . SÅg en tjej idag som var så le på alla falska leenden på instagram från gymmet , visst säkert några av dom är falska ...men tar man en bild efter ett gympass i alla fall jag så ler jag . För jag är i nuet och den härlga känslan att jag har gjort mitt bästa för dagen och jag är lycklig just då.
 
Vi har olika val att påverkas av alla ideal runt omkring oss eller göra det som gör oss lyckliga , får oss att må bra.
Det är stor träningshetts just nu samtidigt som alla modeller är super smala så gott som , men med träningen ser jag så här.
Jag skulle aldrig försöka pracka på någon min egen livstil, Jag tycker inte illa om någon hellre tar en öl än att går och tränar . Jag skulle aldrig predika för någon om varför träningen är så bra , vi alla vet det . Om jag är med någon som inte gillar träning självklart babblar jag inte om det då , hur kul är det att prata om något med någon som inte alls är intresserad ? Inte alls kul.
Men självklart underar någon något så svarar jag så klart , jag vill hjälpa dom som vill ha hjälp. Så som all hjälp jag har fått då jag bett om den , både från vänner och andra runt omkring mig.
Du ska väll träna för att må bra ? Sedan visst ibland måste man pusha sig själv för som min pt säger huvudet säger stop innan krooppen och så är det.
 
Gällande modellerna , ja vad ska jag säga må inte dåligt över att ett plagg inte sitter lika bra på dig som modellen ...d. Plaggen är ju sydda för att passa en mängd olika männiksor = den kommer inte passa alla så det är. Sedan jag vill hellre vara mig själv än att föröska vara någon annan , det är ingen som kan vara mig.  Jag har problemet nu när jag byggt på mig mer muskler jag inte kan ha alla skjortor längre för då går dom söner då jag rör mig , vissa jeans går inte över mina lår...ja men all det där. Men Finns ju så mycket kläder jag behöver inte just ha det där.
 
 
Stress finns i alla jobb på något vis men det är du som väljer hur långt det får gå , detta är sjukt svårt då man kommer in på en skola eller ny i arbetslivet. Skola och jobb har deadlines , som ska följas och du har alltid visst mycket annats som ska göras. När jag slutade unviveristet var jag så gott som utbränd, hade konstant migrän trött hängig förkyld konstant . Jag såg inte detta själv utan det gjorde min mamma som själv också gått in i väggen nå år tidigare, hon fick upp ögonen åt mig att jag var tvungen ta paus från allt för att kunna bli jag igen . Så i en månad tränade jag ytterst lätt gick på mycket yoga åt mat , bara gjorde det som gjorde mig glad. alla har inte denna chans, men att kunna ta sig iväg på kortare pass finns alltid. Det jag lärde mig var att jag måste våga säga nej då jag inte orkar , men det svåra är att uptäcka då man är där. Det går oftast så lång innan man ser det.
Det viktigaste är då att man sätter stopp och startar om , börja priroritera dig själv igen ..för det du har gjort är att kastat undan alla kroppens varnings signaler .
 
Det jobb träning och hetts har gemensmt är stress, man ska röra på sig för att må bra men detta kan ju också kännas stressande att hinna med allt. Men planerar du din tid så hinner du utan problem och känna dig stressad, sedan kommer saker iväg men acceptera det då och gräv inte ner dig . Så länge du inte ska tävla eller absolut vill sattas på någon högre nivå , gör det inget att du missar ett pass . Ta en promenad istället eller något om det blir lättare att hinna med.
 
I slutet är dte vilken vilja har du att ta hand om dig själv? jag har kompisar som går upp och tränar 5 på morgonen för att få sin egen tid medans sambon tar barnen och får träna efter jobbet . Alla lösningar går, har du mycket på jobbet gör en prioriteringslista . Våga fråga andra om hjälp om du känner det är för mycket , kan du inte det....försök då att se varje grej var och för sig då känns saker lättare.
Du är aldrig svag för att be om hjälp , du är bara modig.
 
vet inte helt vart jag vill komma med allt , förutom prioritera dig själv . Om du har barn förstår att det är sjukt svårt men de mista saker kan göra att du får ny energi. JAg menar inte att man ska vara egoistisk utan bara ta hand om dig själv innan du bara tar hand om andra och glömmer just dig.
 
Jag har valt att tävla för att jag vill pressa mig själv , jag tycker fortfarande det är lika kul att gå ut och dans ta en öl eller liknande men detta är något jag kommer att välja att prioritera bort . Det gör mig inte ledsen , jag kan fortfarande gå ut och ha kul . Alla kommer inte förstå dina priroteringar det är bara att inse , men väldigt många kommer stötta dig i dom.
 
Så snälla sluta hettsa andra och hjälp dom som ber om det , berätta för dom som vill lyssna och tvingen ingen gö det mot deras vilja dom kommer ändå inte följa dina råd.
 
Stay strong get stronger
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Följ min resa mot Bodyfitness Scenen år 2015 , det kommer bli en jälka resa .Träning, mat , konserter och allt annat som kan snurra i livet .

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela