misstyndero

Äta för att krympa?

Publicerad 2014-08-26 10:07:36 i Vardag,

Hej på er , vet dålig uppdatering .
Men tiden räcker inte till , detta skrev jag igår natt det kommer gå ut på tisdagmorgon.
 
Allt flyter på fint , nytt upplägg på träningen denna vecka samt liten ändring i kosten ...jag får äta vilket protein till maten jag vill !! Happy tajm delux.
 
24 veckor har gått med Jospeh min coach, vad har hänt?
Jag blir starkare och starkare
Jag har tappat 13 cm i midjan ökat 2 sm om låren och 1 cm om armarna.
Nej jag går inte på någon diet , jag äter rätt mat och mycket mat . Äter ikaspp vissa av mina killkompisar till och med nu :P
 
Men det är det som är grejen , vill du bli tränad/tighatre handlr det inte om att svälta kroppen . Hörde en tjej igår när jag var inne på gymgrosisten och fyllde på mitt kosttillskot förråd, hon gick fram till en kille och bad om hjälp.
Hon hade inte ätit nå tillskott innan , så då är det perfekt att man tar hjälp för att förstå hur allt fungerar och vad man ska ta .
Nackdelen är på det sättet hon sa det, jag vill bli tränad och smal inte biffig. Hon sa att hon mest gick på klasser coh tränade 4 ggr i veckan , då så många missar med det hela är
1, Det tar tid att bli biffig som tjej ...det ligger inte direkt 2-4 timmar träning bakom det i veckan utan mer 6-12 timmar.
2, Kosttillskott är något du ska ta utöver en bra kost , detta är inget du äter istället för bra kost .
 
För att kroppens metabolism ska orka jobba så behöver du mycket mat så kroppen inte svälter sig själv , jag är lite le på alla som kör dom där detox kurerna går ner 10 kg. Men vad händer sedan ? Jo om du inte går upp dom dät 10 kg är det troligen mer du går upp i slutändan.
Vill du bli tight i kroppen utan att du ska förstöra dig egen metabolism behöver du äta, dock ska du inte stoppa i dig skit mat varje dag . Utan bra mat med högt näringvärde, att gå på massa små dieter och skippa måltider kommer bara leda till att du förstör din egen kropp.
 
Jag jag kommer deffa nästa år men det kommer vara kontrolerat och man kapar inte allt direkt utan trappar ner , sedan efter en tävlingen kommer jag sakta öka maten till jag ligger på det jag äter idag för att kroppen ska hänga med och metabolismen. Samt inte lägga på mig massa fett som det oftast blir då du går från äta mycket till lite till mycket direkt igen , metabolismen måste få häånga med.
Om jag förklarar så här , om du äter jätte mycket mat en vecka sedan nästa vecka kapar du hälften . Självklart kommer du gå ner i vikt men till slut stannar du och sedan minskar du maten igen och sedan stannar du av igen. Om man fortsätter så hela tiden utan att ha en vetskap av vad man gör då förstör man sin metabolism till slut, många jojo bantar osv utan någon anledning.
Jag förstår känslan att vilja gå ner i vikt , men ta hjälp av någon som kan och någon som inte sätter dig på en svält diet . Du behöpver äta för att gå ner i vikt, låter dumt men så är det.
Självklart ska man unna sig med men det ska inte vara 7 dagar i veckan , räkna in 2 goda middagar och 2 lyxfrukost en fika . Har man det är man mer än nöjd och du kan fortfarande gå ner i vikt.
 
Tro inte att du gör kroppen en tjänst genom att kapa allt , det förstör mer än att gö nytta.
 
Förlåt behövde få ur mig detta...
 
Men annars poseringen flyter på och sjukt rolig med jobbig :) inte lätt som det ser ut
 
Nu ska min fantastiska pt tyvär sluta jobba vardagar vilket innebär jag tyvärr inte kommer kunna köra med han, han kommer kunna ha kunder på söndagar. Men Söndagar är min enda lugna dag då jag kan koppla bort allt med träning och jobb. Jag tvättar städar lagar mat inför veckan samt umgås med vänner.
Jag kan inte flytta detta, tänkte på lördagaen men behöver den för poseringsträningen och kör oftast med joseph då.
Så känns lite tråkigt men så det är , han har hjälpt mig sjukt mycket hitills och kommer aldrig ångra att jag börjadre köra med Rasmus.
 
Nä dags att sova hoppas ni gillar lite läsning
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Följ min resa mot Bodyfitness Scenen år 2015 , det kommer bli en jälka resa .Träning, mat , konserter och allt annat som kan snurra i livet .

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela