misstyndero

1 a Gästbloggaren Simon Bergfors Vokum

Publicerad 2014-10-02 07:00:00 i Vardag,

ja, mitt namn är Simon Bergfors Vokoun. Detta är kortfattat min väg till att bli en av de få betalda Juniorer vi har i Sverige.

 

Jag började min Karriär efter ett breakup med min dåvarande flickvän. Min polare drog ner mig på gymmet, och de var för runt 5 år sedan, och redan efter ett par pass var jag fast.

 
Efter en tids tränande, blev jag peppad av andra tävlande att jag hade talang för byggning, snygga fästen och perfekt symmetri. Tog mig trotts de ytterligare 1 år innan jag skaffade mig en coach och la om kosten rätt. Jag har haft coach i mer än 1 år, och har växt en bra del under den tiden. Vi lade planer på DC och Luciapokalen 2013, och klara invägningen i -80 var inga problem. Jag har stor ämnesomsättning, vilket gjorde att jag kunde växa in i tävlingarna, Jag börja min diet på 81kg och var scen redo vid 76.5kg och de tog 12veckor, med 16 dagars ren tömning för att hinna med och bli av med all vätska och bränna av så mycket fett som möjligt. Jobbigaste jag gjort i mitt liv, låg i sängen de 2 sista dagarna för kroppen mådde så dåligt.
 
8 dagar ut från DC
 

Jag körde DC vilken var en öppen klass för oss juniorer, så mötte killar som vägde 20-30kg mer än mig men trotts de så kom jag på en 4e plats med bara något fåtal poäng ifrån 3e. Sen var det bara hem, ladda om och köra en ny tömning inför Luciapokalen.

 

Luciapokalen var den tävlingen jag verkligen satsade på, där kunde jag slåss om första platsen. Allt kändes bra, åt mina riskakor och sylt backstage med bakpotatisar och ris. Kom på en andra plats, jag var inte tillräckligt hård eller uttorkad för att ens va nära 1a platsen. Så nu detta året ska jag komma in knaster hård och snustorr på scen!

 
Dcembercuppen & Luciapokalen 2013 
 

I januari efter alla tävlingar och ruset hade lagt sig, blev jag kontaktad av Sizeandsymmetry. Det är ett tyskt företag som sponsrar de mest lovande juniorerna i Europa. Jag skrev på 1 år med dom och får idag alla tillskott gratis, får även betalt för att marknadsföra dem. Har gjort en videoshoot, och ska snart göra en Photoshoot för dem.

 

Idag är jag 8 och en halv vecka ut från Lucia, och väger 84kg. Kommer va en motståndare som ska tas på allvar, för jag är inte där för och komma 2a, 3a eller 4a är där för endast 1 placering och de är första plats.

 

Ni finner mig på instagram simonbergfors

/ Simon Bergfors

 
 
 
Stort lycka till i din sattsning! / Lina 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Följ min resa mot Bodyfitness Scenen år 2015 , det kommer bli en jälka resa .Träning, mat , konserter och allt annat som kan snurra i livet .

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela