misstyndero

Motivation & Drivet frammåt

Publicerad 2014-03-27 09:35:00 i Träning, Vardag,

 
 
Något som måste finnas i dig om du vill komma dit du vill
 
Många frågar mig varför bodyfitness ? Vill du verkligen se ut så? Men kan man gå från att bara träna för att må bra till att Tävla 0-100%?
 
Vaför ? Jag har alltid utmanat mig själv på jobb biten och utvecklas lärt mig mer och tagit mig frammåt , även då det tagit emot ..jag har kämpat för att utvecklas. Nu har jag hittat ett jobb som utmanar mig på många sätt , ett jobb som får mig att kämpa men även känna lugnet många ggr.  Så nästa utmaning för mig är att utmana min kropp och mitt huvud och inte då via mattematiska problem , utan pressa mig själv till en gräns där jag aldrig varit. Även utveckla min kropp till en ny nivå , forma den efte mig och låta den vara som den vill.  Ja, jag vill verkligen en gång i mitt liv vara i mitt livsform ! Jag vill se att jag orkar pusha mig dit , besegra mina hjärnspöken .
Kan man gå från träna för att må bra till mer ? Ja klart man kna , är det lätt ?? nej det är inte lätt , men för att komma på den tanken att seriöst överväga det . Så måste motivationen finnas i dig , drivet att vilja något mer än bara nöjd där du är.
 
Går dagen var fantastisk , jobb sedan träning fick bra kontakt . Middag på Kalori en restaurang där de serverar Hälso mat , jag kan äta exakt efter mitt kostschema om inte lite bättre till och med :) Sedan Bio Generation Iron , fylldes med glädje , motivation , lite sorg .Åter igen förståelsen att en person som inte är insatt i sporten , kommer ladrig förstå vilket arbete och diciplin det ligger bakom det vi förösker göra och gör.  Många tycker detta inte är en sport , då större delen av tävlingen är innan själva tävlingen är . Du ger allt i din avrdagr för att bli bättre , pricka formen , ge ditt bästa för att stå där på secnen ca 15 min . Ge allt du har för den stunden !
Vi "offrar" mycket som jag fick höra igår , men nä ...det är ett val vi gör . Tar valet att lägga bort all skräp mat osv för en tid , man gör det för att ge sig sitt allt .
För att när vi kliver upp på den scenen vill vi kunna säga "jag har gett mitt allt för att bli så bra jag kan vara i denna stund!"
 
Jag kommer aldrig begära att alla ska förstå mig , men vill ni veta och ni frågar ...så kommer jag berätta .
Allt ifrån faschinerande personer , till dom som tycker det är äckligt ...det är så det är.
 
Mitt mål är att ge allt , jag har valt detta och ingen kan göra det åt mig. Det är inte lätt ..speceilt med mitt sötsug , men jag ska fixa det! ingen kan  få mig att må dåligt över min dröm , Ingen kan få mig att sluta sträva mot min önskan att en dag stå på scnen .
 
Detta är inte bara en kroppslig utmaning utan detta är utmaning för huvudet med.
 
Jag har turen att att stöttande vänner familj , en Pt som får mig att tänka och utmana mig själv.  Samt en coach som kommer vara med mig hela vägen , jag har inget tvivel om att jag en dag kommer stå på scenen!
 
Stay stong get stonger !
ja vet vart jag har varit , jag vet vart jag aldrig vill igen
cypern
ovan februari förra året
 
innan jul
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Följ min resa mot Bodyfitness Scenen år 2015 , det kommer bli en jälka resa .Träning, mat , konserter och allt annat som kan snurra i livet .

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela